روشنایی فضای داخلی مسجد امیرالمومنین در شهرستان کرمان

روشنایی فضای داخلی مسجد امیرالمومنین در شهرستان کرمان

مساجد بعنوان یکی از اصلی ترین و مهمترین پایگاههای مسلمان از نظر فرهنگی،اجتماعی ،سیاسی و اقتصادی  از زمان حضرت محمد(ص)تا کنون بشمار می آیند بطوریکه از این مکانها تا کنون انسانهای فرهیخته ی زیادی رشد نموده و خدمات شایانی را برای جوامع اسلامی داشته اند. از این رو باید بیش از پیش به فضای داخلی و بیرونی این مکانها از نظر سیستمهای روشنایی توجه نمود.

یکی از این مساجد ،واقع در استان کرمان، مسجد امیرالمومنین در شهرستان کرمان که مزین به نام امام اول ما شیعیان،مولا علی علیه السلام می باشد که در سال 98 توسط خیرین محترم، تصمیم به باسازی این مکان،نمودند که از شرکت پارسا نور افق آسیا برای این مهم ،درخواست به همکاری شد.

چراغهای قدیمی موجود در این مکان ،از نظر میزان نور تولیدی بسیار با کیفیت پایینی بوده و همچنین مصرف بالایی هم داشته اند که عمدتا با حرارت در محیط نیز، توام بوده اند.

در این پروژه از پنلهای روکار 60*60 و پنلهای روکار 40*40 برای روشنایی این مکان استفاده شد.

ارتفاع در جاهای مختلف این مسجد،متفاوت بود که به همین دلیل از دو مدل چراغ روکار با واتهای 58وات در پنلهای 60*60و 30وات در پنلهای 40*40 استفاده شد.

میزان لوکس نوری پنلهای 60*60در ارتفاع 5متر،125 لوکس و پنلهای 40*40 در ارتفاع 3متری 60 لوکس نوری می باشد .

پروژه مسجد امیرالمومنین در شهرستان کرمان بعد از اجرا، بخوبی مورد استقبال قرار گرفت و میزان نور و روشنایی تولیدی،بسیار بیشتر از سیستمهای قدیمی موجود بوده است.

امید آنکه بیش از پیش به مکانهای مقدس و معنویمان ، (مساجد، امام زاده ها، مکانهای متبرک ائمه اطهار) توجه و عنایت شود تا با ایجاد سیستمهای نوین روشنایی و نورپردازی ،سهم کوچکی در این مکانها داشته باشیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button اسکرول به بالا