روشنایی مجموعه ی سوارکاری مسابقات اسب سواری

یکی از مکانها و مجموعه هایی که از نظر میزان روشنایی برای جلب توجه علاقه مندان و همچنین برگزاری هرچه بهتر مسابقات و مراسمات فیلم برداری بسیار مهم و حائز اهمیت  است ، روشنایی مکانهای ورزشی و تفریحی  می باشد.

یکی از این مکانها که در سال 97 مورد بازبینی و تغییر و تعویض سیستمهای پرمصرف قدیمی بخارسدیم با سیستمهای نوین led شد و توسط شرکت پارسا نور افق آسیا انجام شد، محوطه و بخشی از زمینهای مجموعه ی سوارکاری شهدا بود که به سفارش فدراسیون چوگان جمهوری اسلامی ایران، روشناییش ، تغییر کرد و به سیستمهای نوین led تبدیل شد.

پروژه روشنایی مجموعه ی سوارکاری مسابقات اسب سواری شامل معابر مجموعه ی سوارکاری شهدا از درب ورودی به مسافت حدوده  5کیلومتر و همچنین روشنایی بخشی از زمین های سوارکاری این مجموعه می باشد.

برای روشنایی معابر از پروژکتور یا چراغ خیابانی 100وات مدل تنیسی در ارتفاع 9متری بر روی پایه های موجود در محوطه ی این مجموعه، استفاده شده است.

برای روشنایی زمین سوارکاری از پروژکتورهای تانکی 100وات لنزدار در ارتفاع 12متری بر روی برج نوری موجود در مجموعه و برای روشنایی زمین های مجاور، از پروژکتورهای تانکی 150 وات لنزدار در ارتفاع 12 متری استفاده شده است.

در تمامی محصولات از تراشه های با برند بریجلوکس آمریکا و درایور های واترپروف استفاده شده است.

بعد از تعویض چراغهای قدیمی پر مصرف با چراغهای جدید led،میزان مصرف ،بسیار پایین آمد و همچنین حجم نور تولیدی بسیار بالاتر از سیستمهای قدیمی ،بود.بگونه ای که در زمان برگزاری مسابقات،گروه فیلم برداری مستقر در آن مکان ،که از صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران برای پوشش خبری و تصویری این مسابقات ،حاضر بودند،رضایت کامل خود را از حجم و میزان نور تولیدی در آن مکان، اعلام نمودند.

با توجه به اینکه از این گونه مکانها و مجموعه ها ، در کشور عزیزمان، زیاد موجود می باشد و اغلب بدلیل مصرف  بالای برق  سیتمهای قدیمی و گران بودن هزینه های برق و همچنین بالابودن هزینه های نگهداری سیستمهای قدیمی ، بخش بسیاری از این مکانها،غیرفعال می باشند، لازم است که با تغییر رویکرد مدیران و صاحبان این مکانها، و جایگزینی سیستمهای قدیمی و فرسوده با سیستمهای نوین led، علاوه بر ایجاد انگیزه و شوق در هموطنانمان، در جهت کسب درآمدهای پایدار ، با راه اندازی و استفاده ی حداکثری از این مکانها، گامی بزرگ و اساسی برداشته شود.مجموعه ی سوارکاری مسابقات اسب سواری.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button اسکرول به بالا